Poprawa pamięci i koncentracji

Jak poprawić pamięć i koncentrację

Kłopoty z zapamiętywaniem i koncentracją są de facto nierozdzielnym problemem, ponieważ to właśnie brak koncentracji wpływa negatywnie na braki w pamięci. Przykładowy uczeń na lekcji, czy student zakuwający do egzaminów, bez skoncentrowania się na omawianym zagadnieniu niewiele z niego zapamięta. Czy można więc temu zaradzić? A jeśli można, to jak?

Kłopoty z pamięcią i koncentracją

Na kłopoty z pamięcią i koncentracja cierpią ludzie w każdym wieku i w każdym kręgu społecznym, a najczęstszymi powodami, oprócz urazowych i chorobowych jest zła dieta (braki m.in. takich związków, jak lecytyny, kwasy DHA, czy witaminy z grupy B), odwodnienie, znużenie i stres. Nie bez znaczenia ma również styl życia prowadzony przez konkretnego osobnika, gdyż każde wahania nastroju, zmęczenie, czy brak odpowiedniej ilości snu, bez wątpienia będzie miało dla pamięci i koncentracji negatywne skutki. Jeżeli zaburzenia trwają krótko, czy występują sporadycznie, gdyż każdemu człowiekowi zdarza się czasami o czymś zapomnieć, można z pozoru problem zbagatelizować. Jednak w rzeczywistości, jeżeli nie zostaną podjęte środki zaradcze, dysonanse w funkcjonowaniu mogą się nasilić, a następnie ewoluować do groźnych schorzeń, np. takich jak depresja.

Środki zaradcze

Poprawa pamięci i koncentracji prowadzi do poprawy jakości życia, przy czym, aby uzyskać poprawę pamięci i koncentracji, należy poprawić jakość życia. Brzmi idiotycznie? Tak naprawdę to nie, gdyż jedno od drugiego jest uzależnione.

Wyeliminowanie nudy i znużenia

Chodzenie do szkoły, tak modne ostatnio dokształcanie dzieci na zajęciach pozalekcyjnych, a następnie odrabianie lekcji są nierzadko codziennym rytuałem wielu uczniów. Analogicznie w stosunku do dorosłych, klasyczne powiedzonko: „praca-dom, praca-dom…” W następnie powstaje znużenie, apatia, niechęć do życia i brak satysfakcji z wykonywania jakichkolwiek obowiązków czy czynności, które przedtem nierzadko sprawiały radość. Takie zachowania prowadzą do przepracowania i chronicznego, a często nieadekwatnego do rozmiaru zajęć zmęczenia. Jest to groźne szczególnie wówczas, gdy praca lub zajęcia są monotonne, niczym nieurozmaicone.

Aby temu zaradzić, należy do codziennych rytuałów wpleść zachowania niestandardowe albo powrócić do dawnych, a zarzuconych przyjemności. Po prostu urozmaicić życie swoje i swoich dzieci.

Więcej ruchu, a szczególnie na świeżym powietrzu

Zajęcia sportowe są zdrowiem samym w sobie. Wysportowani ludzie lepiej się czują i częściej się uśmiechają. Nie od dziś wiadomo, że zmęczenie fizyczne, po dużym wysiłku umysłowym działa odprężająco. Ponadto poprawie ulegają wszystkie funkcje życiowe organizmu człowieka i ten staje się bardziej wydolny i wydajny, i dotyczy to również pamięci i koncentracji.

Nie muszą to być klasyczne zajęcia sportowe, chodzi po prostu o więcej ruchu. Siedzący w domu przed telewizorem po ciężkim dniu pracy w biurze odpoczywa tylko pozornie. Znacznie lepiej odpocznie ten, który popracuje godzinę na działce lub w ogrodzie albo pojeździ na rowerze czy pogra z kolegami (koleżankami) w jakąś zespołową grę, np. w siatkówkę. Nawet zwykły spacer, ale nie powiązany z obowiązkami w rodzaju bieganie po sklepach, będzie miało dla zdrowia i odprężenia się zbawienny skutek. Żeby jednak móc bez nadmiernego wysiłku ze strony organizmu zażywać ruchu, należy się skupić na zapobieganiu odwodnieniu i niezbędny jest jeszcze jeden czynnik – odpowiednia dieta.

Zrównoważona dieta

Zła dieta, czyli niedostarczenie organizmowi wszystkich, niezbędnych do właściwego funkcjonowania związków jest podstawą wszystkich niedomagań. Braki w witaminach, makro i mikroelementach prowadzą do dysfunkcji całych obszarów, w tym mózgu i układu nerwowego człowieka. Prowadzi to do dyskomfortu życia, jak kłopoty z pamięcią i koncentracją, a także do znacznie poważniejszych następstw, jakimi są choroby. Zbilansowana dieta natomiast wspomaga organizm pod każdym względem. Tylko czy jej zbilansowanie bez suplementacji jest w ogóle możliwe?

Suplementacja diety

Są ludzkie grupy społeczne, czy tzw. żywieniowe, jak np. weganie, którzy w codziennej diecie nie mają możliwości dostarczenia swoim organizmom wszystkich niezbędnych witamin i mikroelementów (w wypadku wegan chodzi głównie o odzwierzęcą witaminę B12). Jednak w rzeczywistości dotyczy to wszystkich ludzi. Suplementacja nie może w żadnym wypadku zastępować diety, ale powodujące kłopoty z pamięcią i koncentracją czynniki można przy pomocą suplementów niwelować, np. magnez https://www.sklepzycia.pl/pl/p/Jablczan-magnezu-140-mg-B6-pirydoksalo-5-fosforan-5-mg%2C-Aliness/2229 doskonale zmniejsza stres i podnosi witalność.

Na zachodzące w mózgu procesy ma wpływ też wiele innych związków, które można znaleźć w specjalnie do tego celu skomponowanych suplementach diety. Zawierają one kwasy EPA i DHA, lecytynę (poprawiającą nie tylko pracę mózgu i układu nerwowego, ale i gospodarującą cholesterolem), witaminy z grupy B i inne oraz wspomniany magnez, czy selen. Zaletą tych suplementów jest ich wszechstronność, ponieważ mają one zbawienny wpływ nie tylko na poprawę pamięci i koncentracji, ale mają również pozytywne znaczenie dla innych obszarów organizmu człowieka.

Podsumowanie

W walce o dobre samopoczucie oraz możliwość łatwego poruszania się wśród codziennych obowiązków bez zapominania o nich mogą nam pomóc suplementy diety ze strony https://www.sklepzycia.pl/preparaty-na-pamiec-koncentracje. Warto się o nie pokusić, czy to w trosce o siebie, czy o własne dzieci. Tym bardziej że dostarczenie niezbędnej ilości niezbędnych witamin i minerałów do naszych organizmów jest zadaniem trudnym, a w niektórych przypadkach (brak czasu na przygotowywanie wartościowych posiłków) graniczy z cudem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *